היי אמא יקרה,
נשמע שמה שאתם עוברים הוא מאוד לא פשוט.
חסרים לי מספר פרטים והייתי שמחה לענות לך על השאלה החשובה שלך בקול
אבל איי דו מיי בסט ואם תרגישי צורך להמשיך אני זמינה עבורך תמיד!
אני בטוחה שגם עבורו כל המצב לא פשוט בכלל.
להכנס לגן חדש, להפוך לאח גדול ולעבור דירה (אולי גם להפרד מחברים מוכרים ואהובים?)
כל אלה הם טלטלה אמיתית של הבסיס הבטוח שלו וכשילד צעיר מרגיש טלטלה של הבסיס הוא מחפש במה להאחז ולתפוס שליטה.
מסכימה איתי שנשמע שזה מה שקורה לו? כמו חוסר ביטחון וחוסר יציבות ביומיום.
מכל הדברים הבאמת מאתגרים שאתם עוברים ההתמודדות הכי מאתגרת בעיניי היא האח החדש, אח חדש בבית,
בהנחה שהוא תפס את המקום של בן 4 כצעיר המשפחה, הוא מערער הביטחון מספר 1 ולכן אציע לך לתגבר זמן איכות
מעבר לחוג אמא שבו רק שניכם נמצאים ומבלים ביחד כשאין תלות בשינה או בנוחות של האח הצעיר והחדש.
עכשיו לעניין הצרכים, בואי נתחיל משינוי קטן אבל משמעותי לתפיסה שלנו ושלו.
השפה שבה אנחנו מדברים אליו ועליו, המודעות שלו לשירותים ולעשיית צרכיו בשירותים קיימת נכון? לכן הוא לא מפספס, הוא עושה פיפי.
אני רוצה שתבדקי עם עצמך, באיזה שפה את מדברת איתו? מה את אומרת לו כשהוא עושה פיפי?
מה הוא שומע מהצד כשאת ובן או בת הזוג שלך מדברים עליו ועל הצרכים שלו?
למילים שלנו יש כוח ולדרך שבה אנחנו מדברים יש כוח על על הילדים שלנו.
כתבת שהוא מאוד עצמאי, מעניין אותי לדעת האם הוא עצמאי גם כאשר הוא עושה פיפי?
האם הוא לוקח חלק בניקיון של הרצפה, בהחלפת הבגדים? כתבת שניסיתם להתעלם לתקופה אך זה לא הפריע לו.
אני רוצה לאתגר אותך, לא להתעלם מהפיפי אבל כן לציין בפניו את האופציות שעומדות בפניו על בסיס הבחירות
ההוריות שלכם ואני אסביר, אני כן אגיד לו ״עשית פיפי במכנסיים״ אבל אני לא אכריח אותו לגשת להחליף,
במקום זה אני אגדיר מראש איפה אנחנו יכולים לשבת כשהמכנס שלנו רטוב וכמובן שאצרף לזה הסבר הגיוני שהוא יכול להבין.
זה יישמע כך ״אני רואה שעשית פיפי במכנסיים, כשתרצה תוכל ללכת להחליף או שנלך להחליף ביחד,
עד שתתנקה אתה יכול להמשיך לשחק על הרצפה כי על השטיח/על הספה אנחנו לא יושבים עם פיפי כדי
לא להשאיר עליהם ריח לא נעים״.
מה דעתך? לוקחת לנסות?
אני פה עבורך תמיד.
מעוז.