אתם רגע לפני רכישת סמארטפון ראשון לילד שלכם ואתם רוצים לעשות את זה נכון, מהתחלה.
או שכבר חלפו הרבה רגעים מאז שיש לילד שלכם סמארטפון ואתם מרגישים שהוא קצת איבד שליטה, על הדרך, אתם מרגישים שגם אתם איבדתם קצת שליטה.

 

אפשר להבין אותו ואתכם כיוון שהסמארטפון בנוי כך שהוא מעודד התמכרות – זה “התפקיד” שלו.

התפקיד שלנו ההורים הוא ללמד אותו להשתמש בו נכון ולאזן את אופן השימוש כדי להמעיט עד כמה שניתן את ההשפעות השליליות שיש לסמארטפון עליו, בכל התחומים.

מתאים להורים שהילדים שלהם באמצע משחק

קחו שניה לחשוב על זה.

סמארטפון, כמו רכב,
יכול להיות מכשיר שמסייע לילד להתחבר, לרכוש ידע,
לקבל תשובות לשאלות
המסקרנות שמתעוררות בו ובאותה הנשימה הוא יכול להיות מכשיר הרסני,
המשפיע על הילד
באופן שלא תמיד נוכל להבחין בפגיעה
אם לא נכיר את מרכיביה,מכשיר שחושף אותו למידע שאינו
תואם את גילו, לאלימות ברשת ולסכנות מסוגים שונים.

התפקיד של הילד זה לרצות סמארטפון והתפקיד והחובה שלנו,
ההורים הוא לדאוג שהוא עושה את זה בצורה מיטיבה ובעיקר בטוחה.

מהדורה חדשה ומעודכנת
עם 4 שיעורי זום מוקלטים

אפרת לקט

אמא מאמנת

יעל מן שחר

מרצה בינלאומית העוסקת בחקר הטכנולוגיה,
האצטרובל הכחול

למה מהדורה חדשה?

קורס רישיון לסמארטפון צולם לפני 3 שנים.
מאז הטכנולוגיה עשתה קפיצה משוגעת
ומאז גם המדע כבר הבין המון דברים שקשורים להתנהגויות
של ילדים והפרעות של ילדים שמתפתחות בעקבות המסך
(ולא אני לא מדברת על הפרעת קשב).

מאז גם יצא (לאחרונה) הספר המדובר של יונתן הייאט המומחה העולמי
בשימוש מסכים בקרב ילדים והביא איתו נתונים חדשים
(כמו הקשר הישיר בין דיכאון ואופן שימוש מסוים בנייד).

זה מחייב אותי לעשות עדכון ,לדבר על הדברים החדשים שחשוב לדעת
ולהכיר וגם את הכלים החדשים.

4
שיעורים עדכניים
ל2024
7
שיעורים מוקלטים

7
משימות אימוניות
מעשיות
7
הרחבות
דעת

איך מתנהל הקורס?

7 שיעורים יומיים קצרים
כל שיעור מחולק ל2 חלקים:
החלק המדעי של יעל מן שחר
והחלק האימוני של אפרת לקט
לכל שיעור מצורפת הנחיה אימונית
לכל שיעור מצורפים הרחבות דעת ממקורות נוספים
כולל 4 שיעורים מוקלטים עדכניים
בהם אציג ואדבר על המחקרים האחרונים (נכון לשנת 2024)
שנעשו על השפעות השימוש בסמארטפונים
על בריאות הנפש של ילדים ובני נוער.

משימות אימוניות

לכל משימה אימונית בשבוע
מצורף דף עבודה

שיעור מוקלט

18 סרטונים

הרחבות ותוספות

לכל שיעור
קישורים , הפניות והרחבות

מה נעשה שם בדיוק?

הקורס פתוח לצפייה מרגע ההרשמה
כל התכנים מוקלטים ונשמרים לתמיד!
גם המפגשים בזום מוקלטים ונשמרים לתמיד

שיעור
1
תיאום ציפיות

מחקרים בינלאומיים ממליצים שלא למסור סמארטפון לילדים מתחת לגיל 14,
במדינות מסוימות בעולם ההמלצה הזו הפכה להיות התרבות החברתית
אבל,
מכיוון שזה בהחלט לא הגיל בו ילדים מחזיקים סמארטפון, ייעדנו את הקורס שיצא ב-2022 להורים לילדים בגיל 8-9.
אבל(שוב),
היום, הגיל שבו ילדים מחזיקים סמארטפון או נחשפים לסמארטפון הוא נמוך הרבה יותר, בין אם הוא שלהם או בין אם הוא שלך (או של האח, החבר, הסבא…).
לכן לשאלה “לאיזה גיל ילדים הקורס הזה מתאים?” התשובה היא: הגיל שבו הוא חשוף לסמארטפון.

כך שאם כבר בחרתם למסור לילדיכם סמארטפון, אנחנו נעזור לכם לעשות את זה בצורה אחראית, מבוקרת, עם ידע והמון כלים פשוטים שיכולים לצמצם את ההשפעות ההרסניות של המכשיר.

בשיעור הזה תעמיקו את האחיזה בסיבה שבגללה בחרתם בנקודת הזמן הזו לרכוש לילדים סמארטפון,
כשאתם ההורים בטוחים ביתרונות ובעקרונות שאתם גיבשתם,
על פי אורח חייכם,
וכשאנחנו ההורים בטוחים בעצמנו,
אנחנו ברורים לילדים שלנו והם מצידם מפסיקים לעשות משא ומתן,
לא מאמינים שזה אפשרי?
תחשבו על משפחה דתית שהילדים שלה מתנתקים מהמסך ל-25 שעות,
האם מתקיים שם משא ומתן?
משאירות לכן לחשוב על התשובה.

יעל:

* על יתרונות חיברות וחברויות, לשחק עם חבר בסמארטפון זה טוב או רע?
* כל מה שלא ידעתם שחשוב שהילד ידע לפני שהוא נוהג בסמארטפון!
* איך כותבים אמנת מחוייבות בין ילד והורה, כתובה או בעל פה?

אפרת:

* משלב ההחלטה, דרך הרכישה. איך בונים בהדרגה את כניסת הסמארטפון לחייו של ילד?
* למה חשוב לרכוש את המכשיר יחד עם הילד ובמסגרת תקציב נתונה מראש?
* רוכשים, מחכים, מוסרים – איך יכול הסמאטרפון החדש להפוך לאימון ילדים בדחיית סיפוקים?
* סימולציה בשלושה שלבים חשובים, איך הופכים את האמנה שכתבתם עם הילד, לכללי התנהגות ברורים?
* ״למה? כי ככה החלטתי!״ לעומת ״למה? כי, אני אסביר לך״
על הצורך ההתפתחותי החשוב ביותר לילדים מעל גיל 6.
* כתבנו אמנה ומחוייבות והילד לא עומד בה, מה עושים עכשיו?

שיעור
2
כמה זמן מסך?

בשבוע הזה ניתן את כל התשובות המורחבות לשאלה הכי נפוצה בקרב הורים לילדים:
אז כמה זמן זה בסדר שהילדים ישתמשו במסך?

יעל:

ניתן לכם את הכלי הפשוט והברור כדי שתוכלו להחליט בעצמכם
מה היא התשובה האישית שלכם לשאלה הזו. כל בית והסגנון שלו על פי קריטריוני ״מד המהירות״ שנציג לכם.
* מד מהירות –
* ויזואליות – צבעים וסאונד. סרטוני שנות ה-80 לעומת משחקי המאה ה-21
* מהירות התוכן – כמה פריימים מתחלפים בשנייה, כמה מהר הדמויות זזות ומדברות
* תוכן – סרט טבע לעומת צפייה ביוטיובר משחק
* שעת השימוש – כל מה שאתם צריכים לדעת על ההבדלים בין צריכת מסך בבוקר, אחר הצהריים או בערב

אפרת:

התפקיד שלנו ההורים כשהילד שלנו לומד את התיאוריה
* תפקיד הסביבה הביתית בשמירה על אמנת המחוייבות
* עקרונות החינוך המונטסורי לשימוש במסכים
* איך אוכפים את כל הכללים האלה בלי איומים, צעקות ועונשים?

שיעור
3
רכשנו את הסמארטפון, מה עכשיו?

מפתחי האפליקציות יעשו הכל כדי שאנחנו והילדים שלנו נשהה כמה שיותר זמן במסך,
באפליקציות שהן מציעות ובזלילת הזמן שלנו ושל הילדים שלנו אבל!
זו אינה גזירת גורל ובשיעור הזה נלמד אתכם
איך להתאים את הגדרות הטלפון לשימוש מיטבי ופחות ממכר.

יעל:

* אתם ההורים יכולים לעזור לילד שלכם להפחית את השימוש בסמארטפון!
* איך ולמה חשוב שננקה את סביבת הנייד מהתראות?
* איך ולמה חשוב שננקה את סביבת הנייד מצבעים?
* איך לא להישאב לבינג׳ ומה בעצם רע בזה?

אפרת:

* מה במקום לאיים ולהעניש כשהילד חורג מהשימוש עליו התחייב? * איתור נקודות הכשל, איך תוכלו לזהות שהשימוש בסמארטפון הוא ״יותר מידי״ * ומה אתם כהורים יכולים לעשות בדיוק אז?

שיעור
4
עיצוב השימוש

אנחנו רגע לפני מסירת הסמארטפון, כל מה שחשוב שנדע לפני

יעל:

* Tech-Break – מתי לעשות הפסקה בזמן משחק בגיימינג של 5-7 דקות
* חוק “המסך הכפול” – להימנע מכפל מסכים . אם רואים טלווזיה המסך השני במנוחה
* שעות שימוש – בבוקר מחכים 20 דק, בערב נמנעים משימוש שעתיים לפני שינה.
* מסך אחד עם חברים – אין בעיה שיהיו במסך שמגיע חבר אבל לא כל אחד במסך שלו

אפרת:

* אסור, אני לא מרשה , די כבר!
* מסכים וממתקים, שני הנושאים שמוציאים מאיתנו רצף מילות איסור ותיקון
שבקלות הופכות לאיומים , צעקות ועונשים. מה במקום עונש?
* מתי מחביאים את המסך ומתי פשוט לוקחים אותו?
* קופסת השקט

שיעור
5
איזון השימוש

אינדורפינים (כמו: דופמין, אוקסיטוצין, סרטונין ועוד..), משתחררים במפגשים בין אישיים,
במבט בעיניים, במגע של עור לעור, בחיוך ובצחוק משותף. 
אחד המחירים הקשים של שימוש מוגבר במסכים הוא הפחתה של שחרור ההורמונים האלה בדיוק.
בהיעדרם אנחנו כמו פרח שלא קיבל אור ומים, בתהליך איטי אנחנו נובלים ומדוכדכים,
זה תהליך איטי ולפעמים נרגיש אותו כשהמצוקה כבר גדולה במיוחד. 
בשיעור הזה נלמד ליצור את הפרשת ההורמונים האלה בדרכים חלופיות
שמאזנות את השימוש במסך. 

יעל:

ויטמינים משלימים:
* אפקט מילר – כשתבינו אותו תבינו הכל
* תרגילים לאימון האמפתיה – שריר בר אימון
* להרים את הישבן ולצאת לנוע – נוסחת הספורט מול זמן המסך
* נוהל ״חפץ חשוד״ – חומת המגן של היצירתיות של הילדים שלנו
* משחקי דמיון – לא רק לפעוטות!
* חוק שלטי החוצות להגנה מפני הפצת תכנים ברשתות חברתיות.

אפרת:

* חוג אמא / חוג אבא
* על המתנה הכי חשובה לילדים שלנו – מתנת ההקשבה-
איך מקשיבים באופן שמייצר אמפתיה הדדית
* איך לריב נכון בסמארטפון
* חוק המוסיקה (לא מעבירים שיר עד שהקודם נגמר)

שיעור
6
שינה איכותית בעידן של מסכים

להיעדר שינה יש מחירים כבדים על חייהם של מבוגרים,
נוסיף לזה את שעות השינה הדרושות להתפתחות התקינה של הגוף,
המוח והנפש של הילד ונבין שכל גירעון שינה פוגע בילדים שלנו באופן שלא תמיד נראה מייד. 

יעל:

* כל מה שאתם צריכים לדעת על שינה והתפתחות המוח
* הוא לא ישן טוב, פלא שהוא לא מתנהג טוב?
* איך נדע אם הילד שלנו ישן טוב?
* איך נדע אם הילד שלנו ישן מספיק?
* איך המסכים מפריעים לשינה של הילדים שלנו? (לא רק אור כחול!)
* על שימוש בסמארטפון בבוקר ואיך זה קשור לשנת הלילה?
* בשעה שש בערב מתחילה מסיבת האורות בבית

אפרת:

* התארגנות בוקר קלה ויעילה
* איך לעזור לילדים עם סמארטפון להתעורר ולהתארגן בעצמם?
* מסיבת ריקודים לבוקר טוב – חגיגית הורמוני אהבה

שיעור
7
כללים נכונים לכתיבת חוזה מחוייבות מקיף

כללים נכונים לכתיבת חוזה מחוייבות מקיף עליו חותמים הילדים וההורים. 
מה מכיל החוזה?
מתי הוא נמסר?
ומה עושים כשהילד לא עומד בכללים שיצר בעצמו?
על פירמידת ההשפעה שמחליפה צעקות, איומים ועונשים
*השיעור כולל תבנית של חוזה משפחתי להדפסה

שיעור
בונוס!
מיניות ומסכים

אפרת:

כללי עשה לילד ולהורים דגשים חשובים שכדאי לדעת על מיניות ברשת.

אז כמה זה עולה לי?
777 ש”ח בלבד
במקום 999 ש”ח

ניתן לשלם ב 3 תשלומים
כל התוכן פתוח לכל החיים וניתן לצפות שוב ושוב

שאלות ותשובות

ככל הנראה שלא.
השתתפות בקורס בהחלט יכולה להשפיע על אופי הצריכה,
ולגרום לילד/ה להשתמש בסמארטפון בצורה שפחות תפגע
בפרודוקטיביות והבריאות הפיזית והנפשית. 

אנחנו מעניקים כלים שיכולים לסייע
לילד/ה לשקול האם לשתף/לא לשתף תכנים ברשת,
ומתעסקים בנושא הקהות הרגשית בשיח בין מסכים

מניעה תמיד עדיפה על פני
התמודדות, הקורס בנוי כך שיתאים גם להורים
שטרם מסרו סמארטפון
וגם להורים וילדים שנמצאים עמוק בתוך האתגר.

התשובה היא 11.
אחרי שנניח את התשתית של המידע והכלים,
ניפגש מעת לעת בשידורים חיים
שמטרתם מענה לשאלות שיש לכם
ההורים וגם לילדים. 

 רק במשמעות הפיסכולוגית של השגחה מרחוק.
אנחנו לא נכנסים להמלצות ספציפיות על הקיים ברשת

כן, בהנחה שהילד חשוף לסמארטפון, בין אם הוא שלו או של מישהו אחר. 

ממש לא!
אתם יכולים לצפות בקורס כמניעה ויים מקטעי הסבר קצרים בכל נושא.
ברגע שסיימתם לצפות בחלק אחד
אתם יכולים לעבור לחלק הבא וככה והלאה.
אתם בוחרים מתי לצפות, היכן לצפות, כמה פעמים לצפות ובקצב שמתאים לכם.
שידורי הלייב לשאלות ותשובות יוקלטו וגם בהם תוכלו לצפות אחרי שעת השידור החי.
כל התכנים פתוחים עבורכם לתמיד. 

יש לך עוד שאלה על הקורס?

את יכולה לשאול אותה כאן ואחזור אלייך בהקדם.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >
שנתקדם?