המוח בגיל ההתבגרות

אפרת ממליצה:

תכתבו את המילה ״מוח״ בכריכת הספר, שימו איור של האיבר המופלא הזה, ובטח אם שניהם יחד מופיעים שם וזהו, אני בפנים. זה ספר שאני רוצה לקרוא. עכשיו לכל הטוב הזה תוסיפו את הגיל שהוא אימת ההורים – גיל ההתבגרות ומפלס הסקרנות שלי עלה בבת אחת. אבלין קרונה כתבה מסמך מרתק שחושף בפנינו, הורים לילדים מתבגרים, את הסיבות שבגללן מתרחשות בגיל הזה תופעות משונות, כאלה שלפעמים גורמות לנו להרגיש שהילד שהכרנו כל כך טוב, הופך לנגד עינינו למישהו אחר, זר ומוזר וזה בהחלט עלול גם להפחיד. גיל ההתבגרות הוא תקופה סוערת עבור כל התא המשפחתי ועל המתבגר אבל הספר הזה מציע גם הצצה למוחו של המתבגר ולתהליכים שהוא עובר, על העובדה שהמתבגרת שלי יכולה לדבר שעות עם החברות שלה אבל מעט מאוד מזה היא תספר לי, על הסכנה המיידית והמוחשית לשתית אלכוהול בגיל הזה (גם לא שלוק! גם לא כוס לידכם ההורים!) על הצורך האמיתי וההסבר לשנות השינה הארוכות שלהם אבל בעיקר מאפשר הספר הזה לא רק להבין את המתבגרים שלנו ואת מה שעובר עליהם כדי לייצר אמפתיה אלא גם ומבחינתי בעיקר, לעזור להם ולנו לעשות שימוש בתקופה המופלאה הזו לצמיחה והתפתחות שלהם, וגם שלנו, כהורים וכבני אדם…

תיאור רשמי:

המוח בגיל ההתבגרות / קרונה אבלין

  • סוג תוכן: גיל ההתבגרות, פסיכולוגיה, גידול ילדים וחינוך, מוח וזיכרון,

למה מתבגרים מאריכים בשינה ומתקשים לקום? למה הם מכינים את שיעורי הבית ברגע האחרון ממש? למה כל כך קשה להם לתכנן את מעשיהם באופן מושכל, ולמה הם אוהבים כל כך להסתכן? למה קשה להם כל כך להרים טלפון כדי להודיע שהם חוזרים הביתה אחרי המועד המוסכם, ולמה הם משוחחים שעות בטלפון ובאינטרנט עם החברים והחברות שלהם, אבל נמנעים מלשוחח עם הוריהם על אירועי היום. למה???

ההתבגרות היא תקופה מיוחדת, שבה המוח נמצא במלוא תנופת התפתחותו. בספרה המוח בגיל ההתבגרות מתארת אבלין קרונה את המחקרים פורצי הדרך שנעשו בשנים האחרונות על מוחם של המתבגרים, מעניקה מבט חדש ותובנות מפתיעות על רבות מהתופעות המאפיינות את הגיל המסעיר הזה, ומבהירה קשת רחבה של עניינים, מהסיבה לסערות הרגש של המתבגרים ועד לחשיבות העצומה שהם מייחסים לבני גילם, ומהנטייה של המתבגרים להתנהגות הימורית ועד הסיבה להצטיינות יוצאת הדופן של רבים מהם בתחומים כמו ספורט ומוזיקה.

ההתבגרות, מסתבר, אינה רק תקופה של סיכונים וקשיים, אלא גם של צמיחה ואפשרויות חדשות. עם הספר הזה יש סיכוי רב, שלא רק תבינו טוב יותר את המתבגרים שלכם, אלא שגם תעזרו להם לעבור את השנים האלה טוב יותר.

הספר נחל הצלחה מסחררת עם צאתו בהולנד, ונמכר בעשרות אלפי עותקים.

“אף על פי שכולנו יודעים שבגיל ההתבגרות חל מהפך בהתנהגותם של הצעירים, רוב בני האדם אינם מבינים מדוע קורה המהפך הזה וכיצד. הצעירים ממעיטים לגלות את צפונות לבם להוריהם, והכול נעשה מורכב ומסובך יותר. זה מבלבל את ההורים, ואין ספק שזה מבלבל את המתבגרים עצמם אפילו יותר. ואף על פי שרובנו מכירים את השינויים האלה, מה שמתחולל באמת במוחו של המתבגר וגורם לשינויים נשאר לעתים קרובות בגדר תעלומה. בעת האחרונה התעלומה הזאת נעשית תעלומתית פחות.”

אבלין קרונה היא פרופסור לפסיכולוגיה התפתחותית באוניברסיטת ליידן. היא מנהלת המעבדה לחקר המוח והתפתחותו באוניברסיטת ליידן, וחברה באקדמיה הצעירה של האקדמיה המלכותית ההולנדית למדעים (KNAW).

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?