בתי המהממת כמעט בת 11, אוהבת ונהנית לאכול!

השאלה הזו כל כך חשובה משום שהבת שלך נמצאת בתחילתו של גיל ההתבגרות והיום יותר מתמיד, בעידן הרשתות החברתיות, דימוי הגוף שמוצג שם נע בין בלתי אפשרי ועד פשוט לא אמיתי.
גם אם היא איננה עסוקה באיך היא נראית עכשיו, היא תתעסק בזה בעתיד הקרוב הרבה מאו ולכן טוב יהיה אם יהיו לך כלים.

אני לא יודעת אם הבת שלך כבר קיבלה וסת או לא אבל אם כן, או אם היא בדרך לשם, זה אומר שהאגן שלה התרחב, הירכיים שלה התעבו והגוף מכין את עצמו להריון אפשרי אז זו לא רק הגנטיקה מאבא אלא גם ההתפתחות הטבעית.

את המתבגרות שלנו מעסיקות 3 סוגיות עיקריות בגיל הזה :

  1. מי אני?
    מה אני רוצה מהחיים שלי? מה אני רוצה להיות כשאהיה גדולה? מה חשוב לי? מה אני חולמת להצליח להיות או לעשות? שאלות כאלה ברומו של עולם מתחוללות בנפש שלה פנימה
  2. מי החברים שלי?
    האם החברות שמקיפות אותי הן מי שאני רוצה? זה ״שווה״ להיות חברה שלהן? כמה אנחנו רבות? על מה אנחנו מדברות? אני דומה או שונה מהן?
  3. איך אני נראית?
    הן מאוד רוצות לאהוב את הגוף שלהן אבל הן לא רואות אותו בשלמות אלא כמו חלקים בפאזל, היא אוהבת את האף שלה אבל את הזרועות לא, אוהבת את צבע העיניים אבל את הטקסטורה של העור שלה לא וזה מאוד קשה לאהוב את הגוף שלה כשהוא כל הזמן משתנה…

הבנות שלנו רוצות להיות נחשקות והאמת היא שהן רוצות להיות מושלמות, בדיוק כמו המשפיענית, השחקנית, הדוגמנית שאחריה הן עוקבות, זו שהבגדים שלה הכי יפים, הנעליים שלה הכי שוות, העור שלה הכי יפה וכן, לרוב יש לה שיער מושלם, עור פנים מושלם והיא גם רזה.
אם תציצי בתגובות של מתבגרות לתמונות ברשת של החברות שלה, המילה הנפוצה שם תהיה ״מושלמת״…
ואולי לפני שאני מתייחסת לבת שלך, שווה שנשאל את עצמנו, האימהות כאן שקוראות את התשובה הזו

אני אוהבת את הגוף שלי?
אני אוהבת אותי?
אני זוכרת מה זה לחיות עם הגוף שלי בשלום כמו ילדות בנות 4?
מה הבת שלך שומעת במרחב הבית? ״אני נראית מעולה היום!״ או ״ אוף, השמלה לא יושבת עלי בול, אני נראית נורא״ כדי שילדה תפתח מודל גוף חיובי ומודל הערכה עצמית גבוה, היא קודם כל צריכה להיות נוכחת לכזה.

 

ועכשיו בהתייחס לשאלה שלך, ואני כותבת את התשובה לפי סדר הנושאים שחשוב לי להתייחס אליהם כפי שניסחת אותה:

  1. השוואות בין ילדים זה אף פעם לא דבר טוב. לא לאחיה ולא לאחותה. מתבגרים בנים לא מתרחבים באגן ובירכיים בגלל שהם לא נדרשים ללדת ולכן ההשוואה הזו אינה הוגנת כלפיה ובכלל.
  2. אם הגנטיקה שלדעתך היא קיבלה, תהפוך אותה להיות ״לא דקיקה״ (ועדיף שזו בהחלט לא תהיה השאיפה, אלא שתהיה בריאה וחזקה) מה זה אומר? ולכן טוב שאת משתמשת בבית במונחי בריאות ולא במדדי משקל או השמנה. בכל מקרה הייתי ממליצה על בדיקות מקיפות כדי לבחון שלא חסר לה שום ויטמין או מינרל וזו המלצה שלי לכל הורים לכל ילד בכל גיל, בדיקות דם תקופתיות.
  3. אם יש לה חברות, אם היא אהובה ומקובלת, זה אחד המרחבים החשובים בגיל הזה, כמה חברות יש לי, האם הן החברות שאני רוצה? ההשתייכות הזו לקבוצת החברות תורמת לי? טובה לי? נשמע שיש לך שקט בגזרה הזו, זה לא מובן מאליו אז לאהוב את החברות שלה, זה לאהוב את הבחירה שלה, ספרי לה למה את אוהבת כל אחת מהחברות מידי פעם, חזקי את הבחירה הטובה שהיא עשתה ואת המשאב החשוב הזה שיש לה.
  4. ״על פניו אין פה בעיה חמורה״, תבדקי בינך ובינך, האם זו בעיה שלך או של הבת שלך? האם לך חשוב שהיא תהיה דקיקה או לא? ובכל מקרה, כשהילדה שלך תביע איזו מורת רוח מהמשקל או מהחיטוב שלה, תמיד תוכלו לחשוב יחד על פתרונות שקשורים בתזונה ובכושר. כשזה יבוא ממנה, תהיה לה מוטיבציה הרבה יותר גבוהה מאשר כשזה יבוא ממך, כשאנחנו מעירות או מבקשות לתקן משהו שהיא לא מרגישה שבעייתי כרגע היא עלולה לחוות את זה כביקורת וזה יצטרף לקולות הקשים שיש לה ממילא על עצמה ועל הגוף שלה בגיל המורכב הזה.
  5. אין שום בעיה עם אכילת גאנק או מתוקים, כמו כל דבר, חשוב שיהיה איזון, חשוב לשמור על מינון וגם חשוב לזכור ש״בדיוק כמוני״ אם אני אוהבת ג׳אנק ומתוק, גם היא…
  6. כשהיא נראית טוב בעינייך, כשהעור שלה קורן, כשבחירת הבגדים שלה מעניינת ומחמיאה, כשהתלתלים שלה מסתדרים , תחמיאי לה בקול, תאמרי לה שהיא יפה, או לבושה יפה. זה לא במקום מחמאות אחרות שקשורות באישיות שלה וגם לא להקטין את השיחה על יופי מול חכמה, אפשר להיות גם חזקה, חכמה, חברה טובה וגם לבושה יפה או יפה.
  7. כשאתן הולכות לקנות בגדים תתענייני בבגדים שהיא מחפשת, מי ההשראה שלה לבגד הזה? (לפעמים זה טיק טוק ולפעמים זו הזמרת שהיא אוהבת להקשיב לה), תשמשי יותר כקולב לבגדים שאתן אוספות למדידה ופחות הביעי דיעה, רק תתבונני בה ובשיקול הדעת שלה, תשאלי מה היא אוהבת בבגד הזה, תשאלי מה היא חושבת על הבגד ההוא, אני הייתי שואלת את אלה מה דעתה על מכנסיים קצרים במיוחד שהרמתי, בלי תשובה משלי, רק כדי לשמוע אותה. פה ושם תזרקי שלא חשובה המידה אלא שיהיה לה יפה ושהיא תרגיש נוח בבגד, תסבירי לה על ההבדלים במידות בין הרשתות, גם אם היא תגיד שאת חופרת ונראה שהיא לא מקשיבה – היא כן…
  8. הטיפ הכי חשוב הוא שאת אמא תמצאי ברשת דוגמאות לדימוי גוף חיובי, החל בחשבונות שמציגים איך נראית המצולמת בפוסט שהעלתה, לעומת איך היא נראית במציאות, דרך חשבונות שמציגים סלבס מרוטשות להפליא מול איך נראה העור שלהן והגוף שלהן במציאות, אל תהפכי את זה לשיחה מתישה, מספיק שתשלחי לה את הלינק לפוסט הספציפי בוואטסאפ, המסר כבר יעבור…

בגיל ההתבגרות המתבגרים שלנו הכי זקוקים לנו אז תודה רבה שבחרת לשאול אותי על הגיל האהוב עלי ביותר!

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?