היי אמא,
אני בטוחה שהרבה הורים יזדהו עם מה שכתבת, אז תודה לך על השיתוף ❤️
היכולת לדחות סיפוקים היא מיומנות רבת ערך שיכולה להשפיע עלינו ועל ילדינו,
והחדשות הטובות הן שאפשר לאמן את הילד על מיומנות מסוג דחיית סיפוקים.
יש המון דרכים שבהן אני יכולה ללמד את הילד שלי על דחיית סיפוקים,
הדרך הראשונה והיעילה היא מודלינג.
איך הילד רואה אותי כשלי קשה עם משהו שאני מאוד רוצה?
מה אני עושה? מה אני אומרת?
הילדים שלנו לומדים הכי טוב מהמעשים שלנו 🙂
אפרופו מעשים, כתבת שעשית הטרמה ופעלת מעולה!
כמה שאלות לגביי הטרמה כדי לדייק אותה,
האם הילד הקשיב להטרמה?
האם הילד הבין את ההטרמה?
ילדים מוסחים בקלות (במיוחד כשיש מסך ברקע) ולכן חשוב להטמיע את ההטרמה ע”י שאילת שאלות.
גם אם הוא לא זוכר את מה שאמרת, חשוב לוודא שהילד מבין את ההטרמה שלך.
מתי נעשתה הטרמה?
לפני הכניסה לחנות? או בבית?
חשוב שהטרמה תעשה בבית, כשהילד פחות מוצף מגירויים מהסביבה.
בנוסף, אפשר גם לעשות הטרמה לפני הכניסה לחנות/מכולת ע”י שאילת שאלות ולשאול אותו מה הוא זוכר שצריך לקנות? ולעודד אותו על כך שזכר.
הטרמה כזאת כבר יכולה לייצר עבור הילד שלך וודאות על מה שהולך לקרות.
במידה והילד מתקשה בפיתויים והקושי בדחיית סיפוקים עולה- אני מזמינה אותך להכיר לילד שלך את הכלי שנקרא הרשימה!
כל מה שאת צריכה אמא, זה דף ועט או פתקיות בסמארטפון או מצלמה מהסמארטפון,
את יכולה להגיד לילד שלך: “אתה יודע עוד מעט אנחנו חוגגים את חג/היום הולדת שלך, אנחנו עכשיו הולכים לכתוב/לצלם את כל הדברים שאתה
רוצה כדי שנוכל לזכור, מתוך רשימת המתנות אתה תבחר את המתנה שאתה הכי הכי רוצה ואנחנו נקנה אותה בחג/ביום הולדת שלך” (או בכל אירוע שתבחרו).
כשאת עובדת עם כלי הרשימה, את משפיעה ומאמנת את הילד למציאת פתרונות ולויסות עצמי שתומך ביכולת שלו לדחות סיפוקים.
עוד משהו לשים לב אליו 🙂
התחלת את הפוסט ב”לרוב קשה לו”
מה קורה ברגעים שהוא *כן* מצליח להתאפק?
האם הוא יודע שהוא הצליח?
האם הוא קיבל עידוד על כך שהתאפק?
מה כן עבד שם שהוא הצליח לדחות סיפוק?
במקומות שבהם הילד שלך כן מצליח לדחות סיפוקים זה הרגע לשים ספוט לייט ולהראות לו שהוא יכול לדחות סיפוקים ולהבין יחד מה עבד לו.
ואם כבר אימון בדחיית סיפוקים, אני ממליצה לך להיכנס לקורס של אפרת שמתמקד בדמי כיס.
דמי כיס זו הזדמנות מצויינת לאמן את הילד לדחיית סיפוקים ולא רק דחיית סיפוקים,
הילד לומד על התנהלות פיננסית, על נחישות, הצבת מטרות, פיתוח אוריינות פיננסית ובחירות לגבי הוצאות או חיסכון.
כשילדים חוסכים, הם לומדים על ההמתנה לדברים שהם רוצים.
עכשיו אני רוצה להרחיב על הדוגמה השניה שכתבת,
במקרה הספציפי הזה, הייתי משתמשת בהמון אמפתיה,
להזדהות עם הרגש של הילד,
את יכולה לומר “אוף! נכון איזה מאכזב זה שאין כדור! גם אני הייתי מתאכזבת אם לא היה משהו שאני מאוד רוצה,
אני ממש מבינה אותך! בוא נחשוב מה אפשר לעשות?.. מה אתה מציע?”
אני רוצה שהילד ירגיש שהוא לא לבד בתחושה שלו ושזה לגמרי נורמלי מה שהוא מרגיש כרגע, ורק אז אני יכולה לעזור
לו לחשוב על פתרון או מה אפשר לעשות בפעם הבאה (למשל להביא מראש כדור איתו/להשאיר כדור במכונית).
חשוב לי לכתוב לך אמא, זה סופר מתסכל כשילד מביע תסכול בעוצמה,
ואת מתארת שזה קורה לפחות 3 פעמים ביום!
3 פעמים ביום זה המון, גם עבורך וגם עבור הילד שלך.
אני רוצה להזמין אותך לשיחת ייעוץ איתי בנושא, אני מבטיחה לך שזה יכול להיראות אחרת.
בהצלחה ❤️