מצוקה חברתית

היי,

קודם כל ולפני הכל אני שולחת לך חיבוק גדול!

את מתארת פה סיטואציה כואבת ומאתגרת וחשוב לי להגיד שאני כותבת לך כמחנכת א’-ב’ לשעבר,
כמאמנת שעובדת ומתעסקת הרבה עם ילדי כיתות א’ בחיזוק בטחון עצמי וחברתי וגם כאמא.

המעבר לכיתה א’ הוא בדרך כלל המעבר הראשון המורכב שהילדים שלנו עוברים.

השנה, המעבר הזה מורכב עוד יותר, כי למעשה עוד לא התחילה שגרה בבית הספר,
והילדים כבר יצאו לחופשת חגים ומיד אחרי נכנסנו למלחמה.

ילדי כיתה א’ עוד לא הספיקו לרכוש באמת חברים חדשים מהכיתה,
ואצל חלק נוצר ריחוק חברתי בגלל החופשה הארוכה שהייתה (זו של החגים וזו של המלחמה).
לכן, ילדי כיתה א’ נמצאים בסיטואציה מורכבת מבחינה חברתית.

חסרים לי הרבה פרטים כדי להבין לעומק את המקרה,
(כמו למשל – כשאת כותבת על כך שהבן שלך לא מסתדר עם החברים – אלה חברים מהגן? או ילדים חדשים מהכיתה שלו?)

אבל כן חשוב לי להתייחס לכמה דברים:

  1. הבכי, הצעקות והבעיטות שלו מראות עד כמה הוא מתוסכל ואולי אפילו במצוקה.
    נראה שכמו שאת חסרת אונים מולו, אולי גם הוא חסר אונים מול אותם הילדים ולא יודע מה לעשות אחרת.
    חד משמעית אנחנו יכולות ביחד לעזור לו, וכמה שיותר מהר.
  2. הדבר המשמעותי ביותר בכיתה א’ הוא חיזוק התחום החברתי, באימונים אישיים בקליניקה שאני עושה
    אני ממש בונה תוכנית עבודה לחיזוק התחום החברתי.
    ההתחלה של התכנית הזו היא לייצר עוגנים חברתיים במהלך השבוע,
    כלומר- ימים קבועים שבהם הילדים נפגשים עם חברים אחר הצהריים.
    (האם הילד שלך נפגש עם חברים אחר הצהריים? אלה אותם ילדים שמציקים לו או ילדים אחרים?).
  3.  במקביל לחיזוק החברתי יש חשיבות ללמד את הילד שלך איך להגיב בסיטואציות הקשות שאיתן הוא מתמודד.
    מכנים אותו בשמות מעליבים כל כך – ואני רוצה לעזור לך ייצר אצלו חוסן, שהוא יידע מה להגיד ואיך לעשות:

א. כשהוא מספר לך שמציקים ל ו- לפני הכל אני תצמיד אוהבת להודות לו על עצם השיתוף “מאמי שלי, תודה שאתה מספר לי. אני פה תמיד בשבילך”.

ב. אני מאוד אוהבת לשאול ילדים אם הם מספרים רק כדי לנקות את הלב או שהם רוצים שנעזור להם?

אם הוא מבקש רק לנקות את הלב- תני הרבה מקום לרגשות המכאיבים שהוא מספר עליהם, ותני לו גם חיבוק גדול על ההתמודדות.

אם הוא בוחר שתעזרי לו- תחשבו ביחד מה אפשר לעשות כדי לעזור. תשאלי מה הוא חושב שיעזור,
ותוכלי להציע מה את חושבת שיעזור לו להתמודד בבית הספר עם אותם הילדים.

ואז אפשר ממש לעשות סימולציות בבית של מה שקורה בבית הספר ולתת לו לתרגל בבית
מה הוא אומר ומה הוא עושה כשמעליבים אותו ככה.

 

הלוואי שיכולתי לכתוב כאן את כל התכנית ולתת מענה מקיף ורחב יותר,
אני צריכה הרבה יותר פרטים כדי לעזור לכם בצורה נכונה ועמוקה.

אני מקווה שהצלחתי לעזור ולתת כיוון, ואני מזמינה אותך, מכל הלב,
ליצור איתי קשר כדי שאצליח לעזור לך ולילד שלך יותר מקרוב
(את יכולה להגיע אליי דרך הלשונית של המאמנות באתר, או לכתוב לי לנייד).

שולחת לך חיבוק גדול,
ליאת שחם
אמא כאן – מאמנת לחיזוק בטחון עצמי וחברתי של ילדים.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?