הפרדת חדרים – אח ואחות

איזה יופי של שאלה,

קודם כל אין תשובה אחת נכונה, אני רק יכולה לתת לך עוד כמה נקודות מבט לחשוב עליהן אבל בסופו של דבר זאת החלטה מאוד מאוד אישית.
הייתי אומרת אישית שלכם כהורים אבל כיוון שאני מאמינה מאוד בעצמאות ובשיתוף של הילד בהחלטות מהסוג הזה שקשורות בחייו, הייתי מערבת גם את הילד הגדול ושואלת אותו מה הוא מעדיף או מה הוא בוחר.

אם זה לא נתון למשא ומתן לא הייתי פותחת את זה עם הילד, אם זה כן פתוח למשא ומתן או לבחירה שלו טוב יהיה אם הוא יקח חלק בהחלטה לעבור לחדר לבד כי יש לזה יתרונות ויש לזה חסרונות – לבד, לילה, פחד… כל מיני עניינים כאלה שתואמים את הגיל שלו.

 

ועכשיו לנקודות המבט שהייתי רוצה שתחשבי עליהן:

  1. המעבר לכיתה א’ הוא מעבר גם בשלב התפתחות.
    כיוון שאין עוד הרבה שיעורי בית ועבודות והכנה להכתבות ואני לא צריך הרבה ריכוז עוד יכולה לחיות בחדר משותף עם ילדת גן, שגם לה יש חברים ופליידייטים (מפגשים עם חברים) והם מתעניינים בתחומי דעת שונים לחלוטין.

    ולכן, מאוד מומלץ שלילד תהיה כבר פרטיות ונתרגל את הפרטיות הזו ואת השקט שהוא צריך להכנת שיעורי הבית, המשימות הלימודיות והכנת המערכת.
    הוא גם כבר לא משחק באותם משחקים שהוא שיחק עם אחותו ולכן מהבחינה הזאת זה נפלא.
  2. פרטיות – אם הילדים עוברים לחדר אחר חשוב לדבר איתם על פרטיות כמו איך אני ניגש לחדר של מישהו אחר, האם כשהילד יכול להיכנס לחדר של אחותו לקחת דברים כשהיא לא נמצאת וההיפך,ואם לא – בואו נלמד אותם לדפוק בדלת, לבקש אישור.
  3. איך לעשות את המעבר באופן הטוב ביותר עבור שניהם – מה כל אחד מהם צריך כדי לישון לבד בחדר.

    אם האחד מעוניין והשני לא מעוניין, הולכים לפי מי שמעוניין 🙂 

אני מהמרת שהבן בכיתה ב’ מעוניין במעבר, במידה ואחותו לא מעוניינת אין צורך לגשר, צריך פשוט להסביר שיש שלבים בחיים והגענו לשלב הזה על אף הקושי שלה. חשוב לעזור לה לשיים את הרגשות.

שיהיה בהצלחה!
תחזרי לספר איך היה….

(אם תרצי עזרה נוספת, את יכולה ליצור קשר עם אחת המאמנות כאן בבית).

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?