פעוט שמרביץ

אמא יקרה,

את מתארת מצב לא פשוט שיכול אפילו להבהיל.
אז קודם כל אני שמחה שאת לא מדביקה לו תווית ושאת בודקת ופתוחה לשמוע וללמוד.
כרגע היכולת הוורבלית שלו בגיל כזה מאוד מוגבלת ולכן הוא משתמש בגוף שלו כדי לבטא את מה שהוא לא יכול לבטא במילים.

זריקת חפצים בגיל הזה היא לגמרי תואמת גיל. הוא חוקר ובודק את הסביבה וחלק מזה כולל גם זריקת חפצים.
לכן דבר ראשון עדיף להתאים לו את הסביבה ולהרחיק כל מה שעלול לסכן אותו ואת הסביבה (למשל קוביות עץ).

בגיל כזה לילד צעיר אין מודעות חברתית, ולכן בגיל הזה ילדים ישחקו אחד ליד השני ולא אחד עם השני,
ולכן אין דבר כזה ״קושי חברתי״ בגיל הזה. רק לקראת גיל 3 ילדים ממש משחקים אחד עם השני.

מה שכן אפשר לעשות זה ממש ללמד אותו לכבד גוף ומרחב של מישהו אחר.
כיון שאת לא נמצאת בגן, למדי אותו ע״י מודלינג בבית- שואלים מישהו לפני שנוגעים בו (תשאלי אם אפשר לחבק אותו, ללטף לנשק וכו׳),
איזה סוג מגע הוא מעדיף (ליטופים או חיבוקים, למשל) וזכרי שאין לו את יכולת ההפיכות,
כלומר הוא לא מבין שמשיכה בשיער של מישהו אחר מכאיבה, בשבילו זה מייצר הקלה.

עוד דרך חוץ מודלינג היא לחזור על המנטרה: ״אנחנו לא פוגעים באחר, לא בסביבה ולא בעצמנו.״
-כשהוא זורק משחק בבית, כשהוא מרביץ/מושך בשיער או כל התנהגות שפוגעת באחר או בסביבה.
היופי במנטרה זה שהיא הופכת להיות הקול הפנימי של הילד. וכעבור זמן את תשמעי אותו אומר את זה.

דבר נוסף שיכול לעזור זה להגדיל את העצמאות שלו. יש משהו שהוא מבקש לעשות בעצמו?
נסי יום אחד לבדוק מה הוא מבקש לעשות בעצמו ואת לא מאפשרת.
או אם יש משימה שנראה לך שאפשר להעביר לרשותו (כמו לקחת בעצמו אקטימל מהמקרר/ למזוג לעצמו חלב לקורנפלקס (וגם את הקורנפלקס עצמו) ולהוסיף לו בחירה.
(למשל בבגדים שהוא לובש/ איזו ביצה הוא רוצה לארוחת ערב חביתה או מקושקשת וכו׳).

אני ממליצה לך לקחת אימון לייזר ממוקד של 4 מפגשים עם מאמנת, שתוכל לעזור לך בהגדלת העצמאות שלו ולהבין מה הצורך שעומד מאחורי ההתנהגות שלו.

מקווה שעזרתי, תחזרי לעדכן,
חן סבן אמא מאמנת.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?