מעוז בן אבי
מעוז בן אבי
במסע ההורות שלי לארבעת ילדיי הצמודים למדתי על בשרי שלהיות הורים זה סיפור מורכב. בזכות אותה מורכבות, ובעודי מחפשת את הדרך ההורית שלי הגעתי למונטסורי והיום אני מדריכה מונטסורית מוסמכת ami. בעזרת כלים, יצירת סביבה נעימה התומכת בהתפתחות והיכרות עמוקה, אפשר לעשות את זה בהרמוניה, בכבוד ובשיתוף פעולה. לגדול ולגדל ביחד. לפנייה ישירה אליי לוואצאפ […]

מרגישים שהגיעה העת להיפרד מהטיטול?

 

הנה חמשת הסימנים שיעזרו לכם להחליט האם הגיע הזמן או שצריך להמשיך לתצפת ולחכות לזהות את רגע הנכון.

ש״מ אצב״ע

שפה:

מודעות שפתית למילים הקשורות בצרכיו. הוא לא חייב להגיד את המילה,
מספיק לנו שיבין על מה מדובר כשנאמרות מילים כמו פיפי, קקי, שירותים, חיתול….

מעט החלפות:

לתינוק צעיר נחליף טיטול בכל כמה שעות. הוא יעשה פיפי בתדירות גבוהה ובכל פעם יצא לו מעט שתן.
כשהגוף הצעיר מתחיל ללמוד להתאפק נראה את זה גם בחיתולים,
נחליף ביום פחות חיתולים וכמות השתן תהיה גדולה יותר.

אי נוחות:

כשנראה שהילד זז באי נוחות כשהוא עם חיתול, מנסה לפשוט את החיתול בעצמו,
הולך בהליכת פינגווין כי הטיטול מציק לו, זז מצד לצד או שנראה בכי שמלווה במשיכת החיתול.

צרכים מודעים:

כשילד מפתח מודעות לצרכיו מודיע ומעדכן שעשה פיפי או קקי, מבקש שנחליף לו, הולך לעשות בצד.
כשהוא כבר ממש יודיע לפני או תוך כדי ״יש לי פיפי״ או ״עשיתי קקי״ זה יהיה עבורנו סימן מובהק
למוכנות וחלון הזדמנויות ענק להתחלת התהליך.

בשלות פיזית ודרישה לעצמאות:

לא חייב להיות באופן ישיר סביב הטיטולים. כשנזהה שהילד מתחיל לדרוש את העצמאות הפיזית שלו,
פושט ולובש את מכנסיו, מתנגד להחלפות והופך לפחות ״תלותי״

העצמאות והיכולת לשלוט בצרכים ובכלל היא אחת מאבני הדרך המשמעותיות בהתפתחות של הילדים.
תחשבו על זה רגע, ילד שמשתוקק לעצמאות אבל את הגוף הפרטי שלו מפקיד בידיי מי שמחליף לו טיטולים.
כלומר אני כבר עושה בעצמי ומסוגל לבחור ולעשות בכוחות עצמי
אבל כשיש לי קקי אני שוכב על הגב ומרים את הרגליים שינגבו לי וינקו אותי.

 

ההמלצה שלי, היא שברגע שמזהים את אחד מהסימנים, מתחילים.
(למעט כמובן מקרים מיוחדים וחריגים)
אין זמן נכון, לא פסח, לא אוגוסט ולא כשהגננת יוצאת ל״מבצע גמילה״
הזמן הנכון הוא כשאתם מוכנים כשהסביבה מוכנה וכשהילד מוכן.

Michal Bachman
| לפני 9 חודשים
תודה רבה ,עזר לי להבין שהילד שלי מוכן :)
עוד תוכן רלוונטי
“אני מתלבטת אם לאבחן את הבן שלי, כי אני מפחדת שיתייגו אותו” ככה התחילה השיחה שלנו.   היום זו בכלל לא שאלה בעיני, אבל כשעלתה השאלה אם לאבחן את הבן שלי גם אני התלבטתי מאוד, ואפילו חששתי מאבחנה כזו. בעיקר חששתי כי, במחשבה שלי, אם יש לזה כותרת אז זהו…
ואפילו שזה סיבוב שני שלי, זה ילד אחר, וזה תהליך חדש ואחר שאני עוברת איתו. ואפילו שכבר סיבוב אחד עבר בהצלחה, זה לא מונע ממני להרגיש מפעם לפעם כמה אני נחשלת, ונכשלת.
הנה כמה רעיונות מונטסוריים להכניס לבית שלך
קורסים רלוונטים
כל הרעיון בקורס הזה הוא לא לחשוב שהילד שלנו הוא איזה רובוט צייתן
שלא עושה טעויות
זה לא התפקיד שלנו
התפקיד שלנו הוא ליצור אווירה שתומכת בהתנהגות טובה שלהם,
תומכת בצמיחה שלהם,
תומכת בהם כשהם טועים הם אף פעם לא יהיו מושלמים
וגם לא אנחנו.
כל הרעיון בקורס הזה הוא לא לחשוב שהילד שלנו הוא איזה רובוט צייתן
שלא עושה טעויות
זה לא התפקיד שלנו
התפקיד שלנו הוא ליצור אווירה שתומכת בהתנהגות טובה שלהם,
תומכת בצמיחה שלהם,
תומכת בהם כשהם טועים הם אף פעם לא יהיו מושלמים
וגם לא אנחנו.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?