אפרת לקט
אפרת לקט

קייטנת אימהות ואבות – איך זה יכול לעבוד?

היוש,

האמת היא שאת הפוסט הזה אני ממש ממליצה לך להדפיס ובעיקר לעבוד לפי ההמלצות שלי,

את כמובן לא חייבת לממש אותן בדיוק כמו שהצגתי, מספיק ששני הטיפים שלי יתנו לך רעיונות

ואולי ידליקו לך רעיונות משלך.

שני הטיפים האלה עזרו לי כשהייתי צריכה להיות סופר יצירתית ולמצוא פתרונות שבהם אני גם משלבת עבודה
וגם לא מוציאה הון תועפות על קייטנות, גם ככה ההוצאות של החופש הגדול הן מטורללות ובתקופה הזו עוד הרבה יותר.

 

קייטנת אימהות ואבות איך זה יכול לעבוד?

הרבה לפני שהקליניקה שלי היתה יציבה מספיק עם לקוחות והכנסה מסודרת,

החופש הגדול היה עבורי זמן אימה.

מין מאזן שבין – אין לי כסף להוציא על כל מה שילדים צריכים בקיץ כדי להינות ולהיות עסוקים

לבין – אבל אני צריכה לייצר הכנסה, איך אני יכולה לעשותאת זה עם שני ילדים בבית?

לקחתי את החוזקה שלי – ניהול זמן ועוד חוזקה – יזמות והתגברתי על מחסום הבושה

ופניתי לעוד 4 אימהות ואבות שהכרתי מהגן או מבית הספר.

חלקתי איתן את המחשבה ליצור שבועיים של קייטנת בית ל-4 הבנות המשותפות שלנו

כלומר, בכל יום פעילות אחרת שזוג הורים מארגן בבית שלו והיא כוללת את הפעילות, האוכל ומה שצריך כדי שהבנות יהיו עסוקות.

הנה כמה יתרונות שזיהיתי בהפעלה כזו:

  1. הבנות נמצאות עם החברות המוכרות להן בסביבה קטנה ואינטימית
  2. לנו ההורים זה ״שותה״ 2 ימי עבודה במקום שבועיים
  3. זה אומר שיהיה לנו המון כוח לגייס ליומיים של קייטנה במקום לשבועיים עם ילדים בבית
  4. כל הורה מביא גוון ועניין אחרים לגמרי, מה שמשאיר את הילדים סקרניים ואותנו עם כוחות
    (ההורה שבישל איתם פסטה שהכינו מ-0 כי זה התחביב שלו ודרך האמא שלקחה אותן לדיון בבית משפט )

 

אני רק אגיד שאז לא גרתי בבית עם גינה אלא בדירה קטנה ברמת גן, הסיפור הוא לא מקום או מרחב ענק אלא התוכן שבו נמלא את ימי קייטנת ההורים.

 

איך זה עובד?

כמו כל דבר עם ילדים חשוב שיהיה סדר יום

אז סדר היום אצלנו היה קבוע ובתוכו הפעילות בכל בית , משתנה – הנה הצעת ההגשה

 

8:00-9:00 – הילדים מגיעים בזמנם והם יכולים לבחור יצירה או להצטרף להכנות א. בוקר

9:00-10:00 –  ארוחת בוקר קלילה, הילדים מכינים את הארוחה  (אם זה מתאים להורים), אוכלים ומפנים

10:00-12:00 – הפעילות המרכזית (תיכף אתן רשימת רעיונות)

12:00-12:30 סידור הבית או החצר או חזרה אל הבית מפעילות חוץ

12:30-13:30 הכנת א. צהריים + הארוחה עצמה

13:30 -14:00 קריאה משותפת של ספר

14:00-16:00 מועדון סרט כולל פופקורן שהכינו הילדים || יצירה או משחק משותף

 

עקרונות חשובים:

  • זה לא יום עבודה של ההורה! חשוב להיות, להשגיח, לפתור קונפליקטים אם עולים
    (אם הילדים מאפשרים את זה אז בכיף אפשר לגנות מעט זמן עבודה אבל לא לבנות על זה)
  • בפתח כל יום מזכירים את הכללים של הבית הספציפי (אוכלים רק סביב השולחן, החדרים אליהם אפשר
    להכנס והנחיות נוספות למקרה שיצאתם מחוץ לבית)
  • ילדים לא אוהבים הפתעות, הכינו לוז מסודר של היום שיהיה כתוב ותלוי על דלת המקרר, לילדים צעירים
    שלבו תמונות של התחנות היומיות ולילדים קוראים מספיק כתיבה של מה שיקרה היום.
  • פעמון תורנות – אפשר לבחור בכל פעם יד תורן שיעזור להורה לעבור מתחנה אחת ביום לתחנה שניה ויצלצל בפעמון כשזה צריך לקרות
  • גמישות – בסוף, המטרה של היום הזה הוא ההנאה של הילדים אז אל תתכננו פעילות גרנדיוזית
    מידי וגם אם תכננתם, תנו להם אפשרות לבחור פשוט להיות.
  • גמישות 2 – ילדים שונים מגיבים שונה לפעילויות שהצעתם, נסו לרתום את כל הילדים להשתתף אבל קחו בחשבון שלא כולם ירצו

 

רעיונות להפעלות:

  • מטבח – כל דבר שקשור במטבח, לבשל, לאפות, לחתוך, לקלוף. ילדים מעל גיל 5 אוהבים תהליכים, אוהבים להיות שותפים לתהליכים וגם ליהנות ממה שהכינו.
  • ביקורת מסעדות – חכי למייל הבא, כל הפירוט שם
  • פעילויות מדע – ילדים מטורפים על ניסויים מדעיים, בהקשר הזה הנה רשימת ספרים שתוכלו לרכוש, הילדים יכינו רשימת תכולה נדרשת
    לניסוי ויערכו אותו בבית. אם אתם רוצים להוסיף פלפל תואם תקופה, הציעו להם לצלם את עצמם עורכים את הניסוי ולשתף את הסרטון
    בקבוצות הוואטסאפ המשפחתיות, שם יוכלו לשאול אם מישהו מבין איך קרה הפלא ואז יוכלו ליחדים ללמד בני משפחה אחרים להתנסות גם הם.
    הנה לינק לשני ספרים מומלצים:
    https://www.hamitlahevet.com/books/85f9b2d2-9f7c-4193-b4e5-3858ee57963e
  • יום ספורט
  • יום קסמים – כל ילד מתאמן על קסם ומציג אותו לחברים בסוף היום.
  • יום אומנות מחזור – מכירים את ״פיבן?״ אז קחו ארגז גדול, הניחו בו כל מיני חפצים שאין לכם צורך בהם והציעו
    לכל ילד ליצור פורטרט עצמי מהחפצים. ממליצה לכם לרכוש קאפה בגודל A3 (אפשר להשיג בקרביץ) כדי שהילד יוכל לתלות את העבודה בחדר שלו.
  • יום קריוקי (המלצה על אטמי אוזניים טובים עבורכם)
  • יום מים – כל מיני פעילויות מים (בועות סבון בגדלים שונים, פצצות מים בבלונים אם יש לכם גינה בבית או בבניין, אמבטית קצף צבעונית, בריכה כמובן…)
  • האמת היא שאינסוף לרעיונות יצירתיים אז אם יש לכם אחד שלא חשבתי עליו – ספרו לי במייל חוזר

    יאללה לכו לעשות שיהיה לכם חופש גדול ושמיח

אפרת

עוד תוכן רלוונטי
מה ההבדל בין אשמה הורית לאחריות הורית? ואיך הבחירה בין השתיים עושה הבדדל גדול על ההרגשה והתוצאות שלנו?
לפעמים בטירוף החיים צריך לעצור לרגע לשאול את עצמי מה אני רוצה? זה לא פשוט בכלל לעצור ובטח לא פשוט לעשות שינוי .
יש הרבה הורים שמקבלים דיווח מהגננת על כך שהילד הרביץ בגן, יש הרבה הורים שהיו עדים לאלימות במריבות בין אחים, ויש לא מעט הורים שחווים אלימות פיזית מצד הילדים שלהם. האמת היא שאני כאמא חוויתי את שלושתם. אני יודעת כמה התסכול גובר מפעם לפעם שאנחנו מבינים שההתנהגות הזו לא נעלמת….
קורסים רלוונטים
כל הרעיון בקורס הזה הוא לא לחשוב שהילד שלנו הוא איזה רובוט צייתן
שלא עושה טעויות
זה לא התפקיד שלנו
התפקיד שלנו הוא ליצור אווירה שתומכת בהתנהגות טובה שלהם,
תומכת בצמיחה שלהם,
תומכת בהם כשהם טועים הם אף פעם לא יהיו מושלמים
וגם לא אנחנו.
כל הרעיון בקורס הזה הוא לא לחשוב שהילד שלנו הוא איזה רובוט צייתן
שלא עושה טעויות
זה לא התפקיד שלנו
התפקיד שלנו הוא ליצור אווירה שתומכת בהתנהגות טובה שלהם,
תומכת בצמיחה שלהם,
תומכת בהם כשהם טועים הם אף פעם לא יהיו מושלמים
וגם לא אנחנו.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

המחזור האחרון בליווי 12 מפגשים
עם אפרת מתחיל ב29.3
ההרשמה עכשיו!

שנתקדם?