תמונה של שירן שיים
שירן שיים
משאלת הלב שלך היא להיות הראשונה שהבת שלך מתקשרת אליה. תמיד. את רוצה שהבת שלך תדע שאת שם בשבילה. תמיד. אני פה כדי ללוות אותך בדרך להגשמת משאלת הלב הזו ולעצב את מערכת היחסים שלך עם הבת שלך, כמו שאת, כמו שהיא, כמו שאת רוצה שמערכת היחסים שלכן תהיה.

אמא’לה! לבת שלי צמחו שערות בבית שחי!

היא היתה בת 9 פחות או יותר וקלטתי שהתחילו לצמוח לה שערות בבית השחי.

שמחתי ונלחצתי בו זמנית.

ישר רצתי לבדוק שזה הגיוני שזה מתחיל בגיל הזה.

אחרי שגם חברה הזכירה לי שהכל היום מתחיל מוקדם יותר, נרגעתי.

אבל אז מחשבות חדשות התחילו להתרוצץ לי בראש ושוב נלחצתי. דאגתי. חששתי.

להגיד לה על זה משהו? מה להגיד לה? איך להגיד לה?

אני הרי רוצה שהיא תרגיש בנוח ללכת עם גופיה או בגד ים בקיץ.

אני הרי לא רוצה שיצחקו אליה ושהיא תיפגע, אני לא רוצה שהיא תהיה מובכת מזה.

ואני גם לא רוצה שהיא תנסה לעשות משהו לבד עם סכין גילוח ושחלילה תיפצע.

אבל רגע… אולי היא בכלל לא שמה לב לזה? אולי זה לא מפריע לה וזה רק בראש שלי?

ואם היא שמה לב אבל לא משתפת אותי.. מה זה אומר? היא לא סומכת עליי?

איףףףףףף….

 

האוטומט שלי הוא להגיד לה על זה משהו ביוזמתי וישר לפתור לה את זה.

“יאא ממוש, ראיתי שהתחילו לצמוח לך שערות בבית שחי…

שאראה לך איך מסירים אותן? שאקנה לך סכין גילוח?

שנקבע תור לקוסמטיקאית שלי שתוריד לך עם שעווה?”

שחלילה לא תיווצר לה בעיה והיא תרגיש משהו מכאיב סביב המאורע.

אם אני יכולה לחסוך לה את כאבי הגדילה האלו אז למה לא…

 

הבעיה היא שאם הייתי פועלת לפי האוטומט הזה, זה לא היה נותן מקום,

מקום לקצב שלה להתמודד עם הסיטואציה.

מקום לכאבי הגדילה שלה שעוד יופיעו בסיטואציות רבות ולא בכולם אני אהיה שם לפתור לה.

מקום לה, לרצונות שלה, לרגשות שלה, לצרכים שלה, לאדם שהיא.

ואז יש מצב שהיא היתה הודפת אותי.

אולי אפילו כועסת או מובכת ממני שהעליתי משהו שהיא עוד לא הרגישה בנוח לשתף.

זה גם יכול להשפיע על כמה בנוח היא תרגיש לשתף אותי בדברים אחרים בהמשך.

וזה… זה לא מה שאני רוצה למערכת היחסים שלנו.

 

כדי לעצור את האוטומט שלי ולבחור איך באמת אני רוצה לפעול,

נעזרתי בשאלה אחת שעוזרת לי כל פעם מחדש:

מה אני רוצה להיות עבורה בסיטואציה הזו? ברגע הזה?

התשובה של כל אחת מאיתנו לשאלה הזו, על אותה סיטואציה, יכולה להיות שונה לגמרי.

לרוב היא תושפע מחווית הילדות שלנו בסיטואציה דומה, מסט הערכים שלנו, ממה שחשוב לנו.

התשובה שלי לעצמי היתה שאני רוצה להראות לה שאני מקבלת אותה כמו שהיא, בקצב שלה.

 

השאלה הבאה שלי לעצמי היתה:

מה זה אומר? איך זה נראה כשאני מקבלת אותה בקצב שלה?

עבורי זה אומר שאני ממתינה. בסבלנות. שהיא תשתף אותי.

עבורי זה אומר שאני לא אומרת לה על זה כלום. לא מגניבה על זה הערות / מחשבות בין אם באופן ישיר ובין אם באופן עקיף.

עבורי זה אומר שאני מקשיבה לה ביומיום, עם מבט בעיניים ולא נכנסת לה באמצע הדיבור שלה.

עבורי זה אומר שאני משתטה איתה כמו ילדה ומתעניינת בעולמה בסקרנות.

בסדרות שהיא צופה בהן, בחברות שלה, בבגדים שהיא אוהבת, במוזיקה שהיא שומעת.

עבורי זה אומר שאני מייצרת חלונות זמן איתה כל יום אחת על אחת.

עבורי זה אומר שאני משתפת אותה כל יום במשהו שעשיתי / קרה לי.

השקעה יומיומית, עקבית.

 

והמתנתי. בסבלנות. שהיא תשתף אותי.

ואז.. כשהיא באה לשתף – הקשבתי. חייכתי. שאלתי.

מה היא מרגישה, מה היא יודעת לגבי האפשרויות ומה היא היתה רוצה לעשות.

הצעתי שבחוגאמא שלנו נבדוק יחד את האפשרויות והיא תבחר את מה שמתאים לה. לגוף שלה. לקצב שלה.

וכך היה…

 

איך זה נראה ומרגיש מהצד שלה?

מוזמנת לראות ממש פה את נעמה שלי משתפת בדיוק על זה, מהזווית שלה.

שירן שיים, מעצבת איתך את המסע שלך עם הבת שלך.

 

עוד תוכן רלוונטי
PDF להורדה. התוכן זמין להורדה והדפסה לרשומות באתר עוד לא רשומה? לחצי על התמונה:
איך אני חיה עם מתבגר בבית בלי שאני גידלתי אותו בלי שהוא יודע מה הם הערכים של הבית שלי אין לי מושג מה הוא כבר יודע על החיים ומה לא? איך אני שומרת על הפרטיות שלי על הפרטיות שלו? איך אני מלמדת לדבר על הכל בלי שהוא ירגיש שפרצתי לו לדלת סגורה?
ואפילו שזה סיבוב שני שלי, זה ילד אחר, וזה תהליך חדש ואחר שאני עוברת איתו. ואפילו שכבר סיבוב אחד עבר בהצלחה, זה לא מונע ממני להרגיש מפעם לפעם כמה אני נחשלת, ונכשלת.
קורסים רלוונטים
דמיינו שיש מילים ששמענו מההורים שלנו והבטחנו לעצמנו שלעולם לא נאמר אותן לילדים שלנו. דמיינו שיש פעולות שההורים שלנו עשו ואנחנו לא נעשה עם הילדים שלנו לעולם. דמיינו שההורות תהיה מסע נינוח וזורם ודמיינו בדיוק איך נהיה. אבל אז נולדו הילדים והפנטזיה קורסת לתוך עצמה וגורמת לנו להרגיש אשמה ואכזבה שלנו מאיתנו אולי אפילו אכזבה מהילדים…
הידעת? גיל ההתבגרות מתחיל בגיל 9. הורמונים זה רק חלק מהסיפור. לא כל המתבגרים טורקים דלתות. לא סתם הם סוערים רגשית. יש כל כך הרבה מיתוסים על גיל ההתבגרות ובשיעור הפרטי עם אמא מאמנת נפרק כמה מהם ונציע את מה שהמדע יודע לספר על מוחו של מתבגר כי כשאנחנו מבינים…
‘מסכימים למסכים’ מורכב מ-3 שיעורים חשובים מאוד על השפעות המסך על הילדים שלנו ועלינו, על מלכודות הקשב, על ההשפעות המיידיות וארוכות הטווח של מסכים וכמובן על הפעולות שאנחנו יכולים ורצוי שנעשה.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >
שנתקדם?