נטע בינימינוביץ
נטע בינימינוביץ
מעצם היותו “חדש” בעולם, הילד שלך חווה כל כך הרבה מצבים לא מוכרים בשגרה שלו. כשאת תדעי להכין את הילד שלך לשינוי גדול בחייו – את תעזרי לו להסתגל בטוב ולהגדיל את תחושת המסוגלות והבטחון שלו בעצמו, ואז את גם תשדרגי משמעותית את ההתמודדות עם אתגרי היום-יום בהורות שלך.

הילד שלך עומד בפני שינוי, האם בכלל הוא יודע עליו?

תגידי, כשאת שומעת את המילה “ניתוח”, מה עולה לך בראש?
כנראה: חדר קר, רופא עם מסיכה, ימים של אשפוז, תרופות וכו.

את בת אדם בוגרת, צברת ניסיון בחיים, כנראה שעברת בחייך ניתוח או ליווית קרוב משפחה שעבר ניתוח (חמסה-חמסה, בריאות טובה),
או ראית סרט שבו מראים הליך של ניתוח.

ילד צעיר שעומד לעבור ניתוח, לא מבין מה זה אומר “ניתוח”, הוא לא יודע שבחדר ניתוח מאוד קר, ויש ריחות מוזרים, הוא לא מבין מה זה אומר צום,
מה המשמעות של המילה הרדמה ולמה איש עם בגדים מוזרים ומסיכה על הפנים מתקרב אליו.

וזו לא החוויה היחידה שהוא לא מבין את המשמעות שלה.
ילד צעיר מעצם היותו “חדש” בעולם, חווה כל כך הרבה חוויות ראשוניות במהלך חייו,
שהן לא מוכרות או מובנות לו.

תחשבי על זה רגע: מעבר דירה, עליה לגן חדש, טיסה לחו”ל, הולדת אח חדש ועוד,
אלו מושגים שילד צעיר לא יודע מה בעצם עומד מאחוריהם.

ומה קורה כשלילד צעיר חסר מידע?
הוא מרגיש חסר ביטחון וחסר שקט ואז הסיכוי שהוא ישתף פעולה, ירגיש נינוח ויסתגל בטוב לחוויה החדשה – פוחת.

כאן נכנס לתמונה הכלי הגאוני: “סיפור חברתי”.
סיפור חברתי הוא כלי טיפולי שפיתחה קרול גריי. זהו סיפור אישי שנכתב על הילד עצמו, מנקודת מבטו, בשפה פשוטה ותואמת גיל.
אחת המטרות של הסיפור החברתי, היא להכין ילד לקראת מצב חדש או שינוי שעומד לקרות בחייו ולסייע לו לעבד ולהסתגל אליו.

הסיפור החברתי ממחיש ומארגן את החוויה הלא מוכרת, ואת בליל שברי המידע שיכול להיות שהילד שלך שומע לקראת השינוי – לחוויה ברורה עם התחלה אמצע וסוף,
ובכך עוזר לילד להבין מה עומד לקרות בחייו בתקופה הקרובה.

ואת זוכרת מה קורה כשאת מקריאה לילד שלך את אותו הסיפור שוב ושוב ושוב?

נכון! עם הזמן הוא כבר יודע לספר בע”פ את הסיפור כולו. הוא לגמרי שולט בסיפור.
אותו דבר יקרה כשאת תקריאי לילד שלך שוב ושוב את הסיפור החברתי לקראת השינוי שהוא עתיד לעבור, הילד שלך ירגיש שהוא שולט בסיפור,
רק שהפעם זהו סיפור האירועים בחייו בתקופה הקרובה!

לסיפור החברתי שיצרתי בשבילך, הוספתי כלים מעולם האימון ההורי: הזמנה לשיח על הרגשות שהילד שלך מרגיש לקראת השינוי,
וחשיבה שלכם יחד על פעולות שיכולות להקל על החשש הגעגוע או כל רגש מכאיב אחר שהוא מרגיש, הזמנה לשאילת שאלות שעולות אצלו לגבי השינוי ועוד.

הסיפורים החברתיים שהכנתי עבורך מתאימים למגוון שינויים בחייהם של ילדים צעירים.
כל סיפור מכיל בתוכו את המידע הרלבנטי לגבי מה הולך לקרות, למה ומתי.
הטקסט של הסיפורים גמיש, את תוכלי להתאים אותו לשינוי שאתם עומדים לעבור ולצרף תמונות של הילד שלך,
של המשפחה שלכם ושל השינוי הקרב, כך שהסיפור יתאים בדיוק בדיוק לילד שלך.

כשאת תקראי לילד שלך את הסיפור, תקבלי הצצה לדאגות שלו ותתני מענה לשאלות שמעסיקות אותו – הילד שלך ירגיש יותר שולט,
בטוח, ורגוע בהקשר לחוויה שהוא עומד לעבור וגם גאה ומוערך, כי הוא יבין שמכבדים אותו ובגלל זה מערבים אותו במה שהולך לקרות בחייו,
וזה הרי בדיוק מה שהיית רוצה שהילד שלך ירגיש לפני שינוי, לא?

 

ורוצה לשמוע עוד משהו?
אימהות שרכשו את הסיפור החברתי בעבר, שיתפו אותי שכשהן הקריאו לילד שלהן את הסיפור, הן הפכו לבטוחות ורגועות יותר בעצמן.

מוכנה לנסות? יש לך שאלות?
את מוזמנת לכתוב לי פה בתיבה, ואענה לך בשמחה!

נטע בינימינוביץ מתמחה בהכנה לקראת שינויים ומעברים בחיי ילדים צעירים.

עוד תוכן רלוונטי
בשבוע הבא יצא לדרך מצעד הגאווה והסובלנות בירושלים, ושבוע אחריו עצרת הגאווה והתקווה בתל אביב, יכול להיות שהבן/הבת שלך מגיעים הביתה עם שאלות סקרניות וטבעיות לגבי קהילת הלהט”ב, יכול להיות שאת רוצה לפתוח את הנושא ולתת מידע מדויק כי זה משהו שעלול לצוף בבית, ויכול להיות שהאינטואיציה ההורית שלך אומרת…
אין אמא שלא רוצה שהילד שלה יהיה בטוח בעצמו. אם את קוראת את הפוסט הזה אז כנראה שגם את רוצה. אבל רגע – עצרת לשאול את עצמך באמת – מה זה ילד בטוח בעצמו? מה זה אומר ילד שמחובר לרצונות שלו, לשאיפות שלו, לקול הפנימי שלו? בספרה של אליס מילר…
מה ההבדל בין אשמה הורית לאחריות הורית? ואיך הבחירה בין השתיים עושה הבדדל גדול על ההרגשה והתוצאות שלנו?
קורסים רלוונטים
כל הרעיון בקורס הזה הוא לא לחשוב שהילד שלנו הוא איזה רובוט צייתן
שלא עושה טעויות
זה לא התפקיד שלנו
התפקיד שלנו הוא ליצור אווירה שתומכת בהתנהגות טובה שלהם,
תומכת בצמיחה שלהם,
תומכת בהם כשהם טועים הם אף פעם לא יהיו מושלמים
וגם לא אנחנו.
כל הרעיון בקורס הזה הוא לא לחשוב שהילד שלנו הוא איזה רובוט צייתן
שלא עושה טעויות
זה לא התפקיד שלנו
התפקיד שלנו הוא ליצור אווירה שתומכת בהתנהגות טובה שלהם,
תומכת בצמיחה שלהם,
תומכת בהם כשהם טועים הם אף פעם לא יהיו מושלמים
וגם לא אנחנו.

כל כך טוב שבאת!

מה מחכה לך בפנים...

הכי קל להתחבר לאתר בית אמא מאמנת עם חשבון שכבר יש לך
יש לי חשבון היכנסי >

פתיחת תקלה

שנתקדם?